Opdracht | Onvoldoende | Voldoende | Goed | Uitstekend! |
---|---|---|---|---|
Opdracht 1 | De leerlingen hebben tekst niet gebruikt bij het beantwoorden van de vragen. Hierdoor zijn er veel fouten gemaakt. | De leerlingen hebben de tekst gelezen en gebruikt om de vragen te beantwoorden. De vragen zijn kort beantwoord en er staat geen uitleg bij de antwoorden. | De leerlingen hebben de tekst gebruikt bij het beantwoorden van de vragen en hebben uitgebreid de vragen beantwoord. Er staat ook uitleg bij antwoorden. | De leerlingen hebben alles gedaan wat er bij goed staat en hebben een zelf een situatie bedacht waarin kinderen extra hulp of bescherming nodig hebben die ook in het echt voor kan komen. |
Opdracht 2 | De leerlingen kunnen kinderrechten herkennen in hun eigen leven. | De leerlingen kunnen kinderrechten herkennen in hun eigen leven. Ze kunnen zich inleven in andere situaties en aangeven welke rechten ze daar verwachten. | De leerlingen kunnen kinderrechten herkennen in hun eigen leven. Ze kunnen zich inleven in andere situaties en aangeven welke rechten ze daar verwachten. Ze laten dit zien in hun poster. | De leerlingen kunnen kinderrechten herkennen in hun eigen leven. De leerlingen geven bij hun antwoorden aan waarom ze iets vinden. Ze kunnen zich inleven in andere situaties en aangeven welke rechten er vervallen in de situaties. De leerlingen geven dit aan in hun poster. |
Opdracht 3 | De leerlingen hebben een verhaal geschreven, maar er komt geen kinderrecht naar voren. | De leerlingen hebben een verhaal geschreven waar een kinderrecht duidelijk naar voren komt en het is duidelijk over wie het verhaal gaat. Het verhaal is niet realistisch, het komt niet voor in het echte leven. | De leerlingen hebben een verhaal geschreven waar een kinderrecht duidelijk naar voren komt en het is duidelijk over wie het verhaal gaat. Het verhaal is realistisch, het kan in het echte leven voor komen. | De leerlingen hebben een verhaal geschreven waar een kinderrecht duidelijk naar voren komt en het is duidelijk over wie het verhaal gaat. Het verhaal is realistisch, het kan in het echte leven voor komen. Het verhaal kan gefilmd worden voor het unicef project. |
Maak jouw eigen website met JouwWeb